Filmy kara śmierci

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje kara śmierci. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Gangster Bull Tweed (George Bancroft) za morderstwo idzie do więzienia. Jego narzeczona i wspólnik planują jego ucieczkę.
Życie Miny naznaczyła wielka tragedia, jaką była śmierć jej męża. Codzienność kobiety staje na głowie, gdy się dowiaduje, że Babak został uwięziony, a w konsekwencji stracony za zbrodnię, której nie popełnił. Odpowiedzialne za tę feralną pomyłkę władze chcą zamieść sprawę pod dywan i obok przeprosin oferują bohaterce finansową rekompensatę. Zrozpaczona Mina nie może pogodzić się z tragicznym w skutkach nieporozumieniem. Rozpoczyna walkę z cynicznym systemem, dążąc do tego, by sprawiedliwość wyszła na jaw. Takie działania wymagają nie tylko siły i determinacji, ale także nakładów finansowych. Gdy sytuacja kobiety oraz jej córki ulega pogorszeniu, do drzwi Miny puka nieznajomy, który przekonuje, że chce spłacić zaciągnięty u jej męża dług. Ostrożna początkowo kobieta z czasem nabiera zaufania do Rezy. Nie jest jednak świadoma prawdziwych motywacji, jakie stoją za jego zachowaniem.
Kilka arystokratycznych rodzin walczy o kontrolę nad krainą o nazwie Westeros.


Pasja

7,3
Jeden z niewielu filmów, który zanim wszedł na ekrany kin już wzbudził ogromne emocje i kontrowersje. Protestowali m.in. Żydzi, którzy stwierdzili że obraz ten ukazuje ich jako oprawców Jezusa. Film opowiada ostatnie godziny życia Jezusa z Nazaretu, który dla jednych był Mesjaszem, dla innych heretykiem, i oszustem. Trzeba zaznaczyć iż film jest przeznaczony wyłacznie dla dorosłych (i to dla takich o mocnych nerwach). Film wręcz "ocieka" krwią - sceny zarówno biczowania, jak i samej śmierci Jezusa na krzyżu, są ukazane bardzo realistycznie. Gibson doskonale ukazał klimat tamtych czasów (m.in. dlatego iż postacie mówią językami biblijnymi), i to może przemawiać za tym filmem. Sama jednak przemoc wobec Chrystusa, i zachowanie Jego oprawców, sprawia że widz zamiast skupić sie na "doznaniach duchowych" (większość filmów poświęconych Mesjaszowi, właśnie ku temu skłania), myśli jedynie o tym jak jest możliwe by człowiek coś takiego (mowa o biczowaniu) przeżył. Obraz zamiast ukazać "cierpienie duchowe" Jezusa, ukazuje Go jako okropnie cierpiącego (fizycznie) człowieka - to właśnie zadecydowało o tym, iż film ma tak wielu przeciwników.
Obdarzony regeneracyjnymi zdolnościami mutant przemierza kolejne lata szukając życiowego celu, zamiast tego odnajduje go wojsko.
W każdym państwie, gdzie prawo najcięższe występki sankcjonuje karą śmierci, potrzebni są ludzie, którzy ten wyrok wykonają. To właśnie im, mierzącym się z trudnymi do wyobrażenia dylematami, swój film poświęcił Mohammad Rasoulof. Film ma strukturę nowelową i składa się z czterech opowieści. Bohaterem pierwszej jest 40-letni Heshmat. Stateczny mężczyzna, który większość czasu stara się spędzać w gronie najbliższych. W drugiej obserwujemy Pouyę, dla którego obowiązkowa służba wojskowa jest jedyną szansą na otrzymanie paszportu i opuszczenie wraz z dziewczyną Iranu. Żołnierzem jest też bohater trzeciej historii. Javad dostał właśnie trzydniową przepustkę, by spędzić ten czas z narzeczoną i jej rodziną, świętując urodziny ukochanej kobiety. W ostatniej z kolei przekonujemy się, jak przybycie Daryi, młodej kuzynki z Niemiec, gwałtownie może zmienić niespieszne życie Bahrama i Zaman – spokojnej pary w średnim wieku. Bohaterów każdej z opowieści Rasoulofa łączy tajemnica oraz dramatyczna decyzja, którą muszą podjąć. Wpłynie ona nie tylko na dalsze życie protagonistów, ale również mocno odbije się na otaczających ich ludziach.
Historia budowy średniowiecznej katedry na tle wojen domowych, konfliktów religijnych i walki o władzę.
Próba rekonstrukcji ostatnich lat życia legendarnego dowódcy Kedywu AK, generała Augusta Emila Fieldorfa pseudonim “Nil”. Opowieść zaczyna się powrotem generała z zesłania w ZSRR, gdzie trafił po aresztowaniu przez NKWD, kończy wykonaniem wyroku śmierci – wydanym po fałszywym oskarżeniu – w mokotowskim więzieniu w Warszawie zimą 1953.
Wspaniała rola Alana Aldy w niezwykle inteligentnym telewizyjnym dramacie psychologicznym. Scenariusz opiera się na historii, która wydarzyła się naprawdę. Caryl Whittier Chessman (Alan Alda) to przestępca i gwałciciel, który po tym jak zostaje aresztowany postanawia w sądzie bronić się sam (decyzję taką podejmuje widząc presję otoczenia, które wydało już na niego wyrok), czym zraża do siebie już na początku procesu sędziego Charlesa W. Fricke'a (Barnard Hughes). Zostaje skazany na karę śmierci (jako jeden z pierwszych na egzekucję w komorze gazowej) i przewieziony do San Quentin. Tam jednak nie daje za wygraną i przez 12 lat broni się przed wykonaniem kary.
Akcja filmu to niemal pedantyczny zapis zbrodni. Obserwujemy brutalny mord dokonany przez młodego chłopaka na taksówkarzu. Zabija z zimną krwią, pomimo błagań mordowanego o darowanie życia. Po schwytaniu, zostaje skazany – wyrok śmierci. W czasie przygotowań do egzekucji, skazaniec wychodząc z celi śmierci krzyczy: "Proszę pana, ja nie chcę!"…
Słowa kluczowe

Proszę czekać…